lördag, april 09, 2011

Två pass

Det blev ingen vind igår så jag tog den där löpturen upp på Montana Roja. Eller löptur och löptur... det var en lååång brant stig upp så det blev mer någon form av intervaller. Bra träning var det i alla fall.

Idag blåste det ordentligt redan på förmiddagen precis som prognoserna utlovat. Jag gick ut på vattnet straxt innan tolv med 4.5 och vågisen. Det var en bra kombo även om det var väl bra drag ibland. Jag körde uppe i Cabezo en stund men slörade sedan ner till piren. Det var faktiskt första gången med vågor som jag körde där. Det är lite bättre vinkel för vågridning men jag hade svårt att hitta var man skulle kliva på vågen. Det var ändå ett kul pass som avslutades vid tvåtiden då jag gick upp och käkade lunch.

Till dagens andra pass valde jag 4.0 vilket funkade OK i början men det var lite dåligt drag inne bland vågorna vilket gjorde att det inte gick att ladda några hopp. Efter några vändor bestämde jag mig för att rigga om och sprang upp och hämtade 4.5 igen. Jag tror nog att vinden droppade lite till men 4.5 var ändå OK och jag fick ytterligare nästan två timmar surf fram till vinden droppade vid halv sju.

En riktigt bra surfdag alltså och det verkar bli fler, det ska vara ungefär samma vind imorgon och på måndag. Kul också att jag nu kört alla fyra nya seglena och att dom känns så bra. Jag har ju haft en linje Naish Force förut men då i olika årsmodeller och det kändes skillnad mellan dem. Nu är det samma känsla i alla storlekar så man slipper fundera på vilken som är bäst. Jag gillar som sagt verkligen känslan i seglena också, ett riktigt toppenköp. Dom är ganska mjuka, i alla fall jämfört med 04orna jag hade förut, och väldigt lätta i handen. Draget är också bra, körde 4.0 planande en stund idag när jag såg en som kom in med 4.8 vilket inte brukar vara likt mig, har historiskt ofta kört ganska stort jämför med andra på vattnet.

Imorgon kommer Bubba ner, det ska bli kul med lite sällskap nu efter en vecka själv härnere.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Fredrik tack för du ringde det är så skönt att höra din röst fast du är så långt borta och sedan att skriva på datorn det är ju roligt pappa kom hem 16,45 och jag har varit i solen en stund det gäller att ta vara på den ha det nu så trevligt och var rädd om dej, bamsekramar från dina föräldrar.detion