måndag, april 04, 2011

Dag två = surfdag två!

Det blåste ganska bra redan på förmiddagen men jag började dagen med att gå och handla upp ett basförråd av mat och frukost. Jag tog det ganska lugnt och det straffade sig. När jag väl var redo och bar ner brädan till stranden mojnade vinden så det var bara att sätta sig och vänta. Vid tvåtiden bestämde jag mig för att sticka ut ändå och plockade ihop den stora brädan och mitt största segel (5.7). När jag väl burit ner det till stranden ökade vinden såklart igen så det vara bara att kånka upp allt och bära ner vågbrädan och 5.0. Tur att man har gott om tid härnere.

Idag var det lite större vågor, ca 1,5 meter som störst kanske, men det blir inte så fina linjer här och vinkeln är cross on så jag fick inte till någon vidare vågridning. Hoppramperna var dock riktigt fina och jag körde flera vändor långt in i viken så man kunde komma med fart ut genom brytet och få fina flygturer. Eftersom jag kom igång lite sent så blev det ungefär 1,5 timme på vattnet idag igen. Kroppen känns bra och jag har inte dragit på mig några skavanker på vattnet så nu hoppas jag kunna köra två pass imorgon, bara vinden är med mig.

Har nu kört både 4.0 och 5.0 med mina nya Naish Force nu och dom känns riktigt bra. Fortfarande bra drag men lite mjukare än mina gamla och dom känns skönt lätta i handen, bara man drar tillräckligt med nedhal. Det märkte jag på båda seglena, hade för lite nedhal först och när jag ändrade det fick jag klart bättre fart i seglena och dom kändes lättare. Bottendraget var detsamma oavsett nedhal så dom ska nog bara trimmas med uthalet.

Inga kommentarer: