söndag, april 03, 2011

Bra start

Dagen började med väckarklockans elaka skrikande 03:30. Klockan sex hade jag checkat in mina nästan 60 kg surfprylar och gick igenom säkerhetskontrollen. Incheckningen gick ganska smidigt även om dom hakade upp sig lite på att jag hade mer än de 30 kg som ingår i "vindsurfingfrakten". Jag fick lova att inte göra det igen så gick det bra :-)

Jag rullade in i El Medano (Teneriffa) vid tretiden och möttes av en ylande vind och en massa vindsurfare på vattnet. Det var bara dumpa grejjorna i lägenheten och ta hissen ner till surfet. Lägenheten ligger precis vid surfstranden med havsutsikt, så jäkla bra! Det blåste riktigt ordentligt och jag hade bra drag i min 4.0a. För er som inte surfar så jämför det med stormen Per eller liknande i Sverige, det blåser i stort sett aldrig så mycket hemma. Trots den kraftiga vinden var det ganska små vågor. Jag körde i alla fall ca 1,5 timme och med tanke på hur mycket det blåste och att jag inte surfat på sex månader gick det riktigt bra. Någon skön sväng på en våg och lite hopp. Bästa möjliga start på resan med andra ord!

Man har full koll på surfet från lägenheten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser bra ut!
//Larry

Anonym sa...

Hej Fredrik
Hälsningar från Pilvägen.
Hoppas att vindarna kommer så Du kan använda din utrustning. Det går väl bra att sola o bada om vindarna uteblir.