måndag, april 18, 2011

Hemma igen

Sitter nu hemma i lägenheten igen efter två veckor i El Medano. Jag fick blöta ner grejjorna även på lördagen vilket var sista chansen till surf. Tyvärr räckte inte vinden så det blev ett kort desperat försök. Jag gick ut från piren där jag hade mätt upp ca 8 m/s sydvästlig vind men det räckte inte för planande surf med 5.7 och fsw. Troligen droppade vinden något under tiden jag riggade.

Sista kvällen i El Medano avslutades med El Clasico på cafét vid busstationen. Vi blev nästan stammisar där sista veckan med dubbla Championskvällar och det avslutande El Clasico. Stället drivs av en skön äldre herre som går runt och snackar med gästerna och ringer i klockan när det blir mål.

Sammanfattningsvis var det en bra resa med aprilmått mätt och det blev flera fina dagar med lite vågor i Cabezoviken. Jag kommer garanterat att besöka El Medano igen, kanske redan i sommar. Det är vindsäkert och OK vågor även om vinkeln inte är klockren och vågorna egentligen är ganska trötta. Totalen blir ändå väldigt bra med den ganska mysiga byn, vinden och boendet precis vid stranden. Man slipper allt bilresande och packande som man annars vant sig vid på surfresor.

Inga kommentarer: