tisdag, april 12, 2011

Surf, fotboll och öl

Vi visste att det skulle bli mindre vind idag men när vi tittade ut från balkongen vid frukost var vi oroliga att det inte skulle bli något surf alls. Under förmiddagen ökade dock vinden och en mätning på min inofficiella station "bunkern" visade 9,5 m/s i medel och 12 som max. Bubba ville köra södra stranden idag igen men jag valde Cabezo eftersom det här kanske blir sista surfdagen på ett tag. Velade lite med segelstorlek men valde till slut 5.0 och vågis. Det funkade men var egentligen lite för litet. Efter omväxlande guppande, planing och en och annan liten vågridning gav jag upp efter ca en timme och gick bort till södra stranden och käkade lunch med Bubba på Flashpoint.

På eftermiddagen gick jag ut i Cabezo igen, denna gång ordentligt utrustad med 5.7 och fsw. Det var lite tunt ibland men OK för det mesta. Vågorna var inte så stora idag och i kombination med den lätta vinden var det svårt att hitta en bra våg på invägen. Några rides blev det i alla fall och även om freestyle waven är klart segare än min vågis så går det att vågrida med den. Fick till någon rätt skön cutback i alla fall. Körde tills det började värka i muskelfästen eftersom prognoserna säger att det inte ska bli vind på några dagar nu. Men jag klagar inte, har haft riktigt bra utdelning hittills.

På kvällen kollade vi Champions Leauge ute på byn och drack några öl som tog ovanligt bra. Är dom starkare härnere? Kvällen avslutades på Manfreds, en skön liten pub ute vid piren.

Inga kommentarer: