torsdag, april 07, 2011

Kö i Cabezo

Ännu en dag utan surf såg det ut att bli idag. Vinden låg på sydväst vilket är 180 grader fel för att termiken runt Teide ska kicka in och ge bra med vind i El Medano. Men något var på gång i El Medano idag, när jag blickade ut från balkongen möttes jag av denna syn:

En kö så långt ögat kunde se och den hade sitt mål i det lilla hus nedanför min balkong där dom brukar spela boule på kvällarna. Men det kunde knappast vara en boulematch som lockade denna skara människor att stå och köa i timmar. Var det något lokalt val? Den spanska Idoluttagningen? Nej det visade sig vara en casting till filmen "Battle of the Titans" som tydligen ska spelas in i området runt Teide. Har inte hört talas om filmen men det kan vara en forsättning på den här kanske?

Jag skippade castingen (man var tvungen att kunna vara med i sex veckor) och gick ner till beachen vid torget och softade istället. Framåt eftermiddagen började det gå gäss på vattnet och det såg ut att vara tillräckligt med vind för att surfa även fast vinden kom från fel håll. Pga vindriktningen blev det inga vågor och Cabezoviken låg i lä så jag gick i ute vid piren istället. Körde 5.7 och 109 liters freestyle wave vilket var en perfekt kombo för dagen. Jag var själv ute vid piren men det var som sagt inga vågor så jag valde att kryssa upp till den södra stranden där det var ca 30 surfare och kiteare ute. Körde nog sammanlagt två timmar och hann med några old school duck jibes och ett misslyckat 360-försök innan jag slörade ner till Cabezoviken och gick i land, nöjd med att få bocka av ännu en surfdag!

Inga kommentarer: