fredag, juli 16, 2010

Vinden är här

Jag gick ut på vattnet vid tolvtiden med 5.0. Seglingen funkade inte alls och det slutade ganska snabbt med att jag landade i seglet och tryckte ett stort hål i panelen över rutan. Det var bara att rigga ner och gå bort till segelmakaren runt hörnet. Jag gick upp och hämtade 4.5 och hoppades på att vinden skulle öka vilket den också gjorde. Det blev ca en timmes surf i riktigt roliga förhållanden innan det var dags för lunch.

På vägen ner till beachen efter lunch mötte jag Victor Fernandez som stod och riggade. Det är mycket duktigt folk på vattnet nu eftersom de spanska mästerskapen körs här i helgen. Vi gick ut vid högvatten vilket gjorde launchen ganska komplicerad men efter lite spolande kom jag i alla fall ut. Det var bra tryck i seglet och bra size på vågorna. Seglingen funkade dock sådär och den här dagen glömmer jag snabbt. Kul dock att sitta på balkongen efter surfet och titta ut över vattner där vi bl a fick se herr Fernandez bränna av en dubbel framåt.

Imorgon ska det blåsa mer och på söndag ännu mer, det kan blir två intressanta dagar :-)

Inga kommentarer: