fredag, juli 23, 2010

Vind morgon till kväll

Idag kunde vi glädjande nog se ut över en blåsig Cabezovik redan till frukosten. Jag klev i vattnet med 5.0 för dagens första pass vid tolvtiden. Vinden ökade, min segling gick inte så bra och detta pass avslutades med en närkontakt mellan näsa och mast. Inte att rekommendera.

Förmiddagens incident var inte värre än att jag kunde gå ut på vattnet igen vid halv fyra och nu var det mycket bättre förhållanden. Bra drag i 5.0 och tidvattnet var på väg ner vilket ger finare vågor i Cabezoviken. Jag hade ett bra seglingspass på en timme och tog sedan en liten vila för att ladda för dagens sista pass. Det blev dock lite sämre igen, mycket på grund av sjögräs som drev in i viken. Här visade min RRD twin upp en nackdel med två fenor istället för en, den samlar dubbelt så mycket sjögräs som en single-fin...

Trots allt var detta en bra dag på vattnet med vind från förmiddag till kväll vilken vi inte varit bortskämda med här tidigare. Det var tre trötta svenska surfare i Marineda rum 404 denna kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fredrik
Hoppas att näsan läker ihop
söndagen på Gotland var mycket blåsig och regning. Jag pratade med 1 vindsurfare på stranden som riggade segel för en tur på vattnet. Vinden var 17 sekundmeter, när han klev upp på brädan fick han bra fart och försvan i regnet ut på vattnet. När jag tömde vatenmätaren i morse
25/7 visade den på minst 50 mm nederbörd. I övrigt är allt OK

_Frippe_ sa...

Näsan läker, det är bara ett skrubbsår nu. Hoppas regnet upphör tills vi kommer hem igen.