lördag, juli 24, 2010

Surfbart men mindre vind än i Sverige

Det blåste redan på förmiddagen idag också men lite mindre än igår. Eftersom det var på väg upp mot högvatten och jag kände mig rätt sliten efter gårdagens surf bestämde jag mig för att vila fram till lunch.

Efter en stärkande pasta/tonfisklunch packade jag in 5.7 och brädan i hissen och åkte de fyra våningarna ner till surfet. I början var det tunt men vinden ökade på efter hand och det var rätt fina vågor. Jag kunde dock konstatera att 5.7 och 82 liters RRD inte är en bra kombination för mig med en matchvikt nära 90 kg. Brädan klarar inte av så stort segel och det blir bara tungt och segt. Min Guerilla 86 funkade bättre med 5.7 och mitt projekt att konvertera den till en twin känns än mer angeläget.

Jag fick rapporter om att det blåste 17 m/s på Gotland idag så troligen var det bättre surf i Sverige än här om man stog ut med regnet som jag förstod öste ner där hemma. Vi kunde som vanligt glassa runt i sol och ca 28 graders värme.

Inga kommentarer: