lördag, juli 17, 2010

Vind vågor och tävling

Vi började dagen med att sitta på balkongen och titta på de spanska mästerskapen i vindsurfing som gick av stapeln på vattnet precis utanför oss. Vi fick se allt från spolningar och misstag till ganska imponerande vågridning med shakas på vågen mm. Victor Fernandez visade även att han är grym på att hoppa genom att sätta en dubbel framåtloop.

Vi gick ut på vattnet vid halv två och möttes av stundtals ganska saftiga vågor och vind som räckte och blev över för min 4.5a. Det blev en del vågridning både backside och frontside och man börjar få lite bätre kläm på cross-on vinden som råder här. Med fullt tryck i seglet och vågor uppåt tre meter ibland så fick man även en del rejäla flygturer.


Victor Fernandez sätter en hög bakåt.


Sacke är ute och flyger.


Jag i en bottensväng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Föredömligt bloggat Fredrik.
Jag kräver nästan ett tack för vinden och vågorna ni fått den här veckan. Hade jag däremot fått tag på en flygbiljett från GBG till rimligt pris så hade det inte blåst ett skvatt...det garanterar jag!
/Benny

_Frippe_ sa...

Har du börjat kolla på resa igen? Sluta med det i så fall, idag har vi ingen vind...