fredag, juli 30, 2010

Sol sommar och surf

Hade en skön heldag ute på Torö idag. Körde först 5.0 och freestyle waven. Jag gick i Kärringviken men kryssade upp till Stenstranden och tittade. Det var ganska fina vågor som rullade in där men vinden låg rakt på och jag gav mig aldrig in bland vågorna utan slörade ner igen. Fortsatte på fsw:n ett tag till men det var riktigt bra drag i 5.0 så jag åkte in och bytte till vågisen. Klart roligare såklart och man fick en del sköna backside rides vid ön på andra sidan. Vinden låg dock för mycket på syd för att vrida in i Kärringviken så det gick inte att hoppa på de små vågorna som vred in där.

Efter över tre timmar på vattnet tog jag ett långt lunchbreak. När jag gick ut vid halv fem igen hade vinden lagt sig lite och vågisen kändes liten så freestyle waven fick jobba igen. Nu var det lite bättre vind in i viken och vågorna var nog lite större. Det blev ca två timmars surf till och helt utmattad lade jag av vid sjutiden.

Det blev ingen klassisk Kärringviksdag eftersom vågor och framför allt vinden inte riktigt vred in i viken men det var ändå en fantastiskt skön dag. Solsken, tillräckligt varmt för att köra kortärmat och många sköna människor på stranden.

Inga kommentarer: