tisdag, januari 06, 2009

Materialproblem

Vi vaknade ganska sent idag, lite trotta efter gardagens partajjande. Vi akte direkt och kakade lunch. Sedan ville grabbarna aka till ett shoppingcenter medan jag var mer sugen pa att kolla in eventuella surfforhallanden. Eftersom jag sett att det blaste 20 knop nere i Witsand ville jag aka dit och efter lite overtalning lyckades jag fa med de andra. Hur ar det med prioriteringen grabbar, ar detta en shoppingresa eller en surfresa...? :-)

Val framme i Witsand blaste det pa ganska bra och efter lite overvagande valde jag att rigga 4.2. Vinden var sydost vilket innebar cross-on fran vanster. Pa andra vandan ut ramlade jag i gippen pa utsidan. Nar jag skulle vattenstarta kande jag att brada och rigg inte riktigt hangde ihop och nar jag tittade ner sag jag att mastfoten hade pajjat och endast holls ihop av ett litet snore. Kul att det hander langst ut i dessa hajrika vatten... Jag lyckades i alla fall vattenstarta och ta mig in utan nagra missoden. Det sura med denna historia ar att vi klagade pa kvaliteten pa mastfotterna (och resten av utrustningen) redan nar vi kvitterade ut den. Vi hyrde av Paul pa Bay Sports vilket jag inte kan rekommendera framtida resenarer. Det var som sagt riktigt dalig kvalitet pa vissa delar av utrustningen.

Under resten av dagen lanade jag S utrustning nagra ganger och det var ganska kul att kanna skillnaden pa hans Freewave och den New wave jag korde. Freewaven var inte ovantat lite "stelare" i svangen men riktigt hoppvanlig.

Inga kommentarer: