söndag, oktober 19, 2008

Livet leker

Ni som känner mig vet att jag inte är den som är först uppe på morgonen direkt. Men ibland blir man tvungen, som idag t ex då klockan stod på 05:50 och jag rullade ut från garaget straxt innan 07:00. Varför då kan man fråga sig? Jo, för att natten till idag har vinden legat på sydväst med hyffsad styrka och någon gång kring sex på morgonen vrider den upp mot väst. Det innebär perfekta förhållanden på Torö nere vid Nynäshamn.

Jag rullade ner vid stranden klockan åtta och då stod de första tappra redan och riggade. Det var lite klent med vind, men fiiina linjer med ca 1,5 meters vågor rullade in och vinkeln var klockren side shore och till och med lite cross-off framåt lunch. Jag körde 5.7 och vågisen vilket var lite klent i början men fint senare på förmiddagen. När jag la av vid tolv så kunde jag konstatera att även om det inte alls var någon brutal dag på Stenstranden så äter den grejjor. På något sätt har jag lyckats få en 5 cm spricka i nosen och två mjuka "bucklor" ovanpå brädan nere vid stropparna. Men vad gör det när man får en dag som denna.

Som avrundning på denna fina dag svängde jag förbi L på vägen hem vilket var minst lika trevligt det.

Inga kommentarer: