söndag, oktober 26, 2008

Dagen-efter-surf

Efter gårdagkvällens partajjande var man lite trött när man gick upp halv nio imorse. Trots att omställningen till vintertid gav en timmes extra sömn blev det ändå några för få.

Jag styrde i alla fall bilen ner mot Torö och anlände där ca 11:00. Det var ganska fina vågor som rullade in på Stenstranden, men det var för mycket onshore och det var endast en stackare som låg och spolades i brytet. Som vanligt vid denna vindriktning lättade vinden ordentligt inne vid brytet. Jag valde därför att köra nere i Kärringviken istället där ca 15 vindsurfare höll till.

Markägaren hade tydligen lackat ur ordentligt igår pga ett sönderklipp staket och han hade därför satt hänglås på grinden ner till stranden. Inte vidare trevligt och jag kan knappt tänka mig att han har rätt att göra det. Hur som helst släpade jag ner vågbrädan och 5.7 till stranden. Jag hade lämnat freestyle waven hemma vilket var lite dumt, vågbrädan räckte knappt till idag. Men det blev i alla fall två timmars fram och tillbaka åkande i Kärringviken. Vågorna var tyvärr inte mycket att hurra för och den något tveksamma vinden räckte inte för att kryssa upp till Stenstranden och kika med vågbrädan. Jag nötte lite slag idag och satte faktiskt något vilket var första gången på vågbrädan.

Inga kommentarer: