onsdag, maj 08, 2013

Race utmed sjön och backträning i serpentiner

I måndags cyklade vi norrut från Bardolino i ganska lugnt takt upp mot Torbole där vi vände och rullade tillbaka till Malcesine för ett fikastopp. Snittet dit låg på strax under 27 km/h och jag kände att jag behövde ett högre tempo för att få ut lite träning av dagen så efter fikat satte jag fart de tre sista milen mot Bardolino ensam. Jag snittade ca 33 km/h när jag blev omcyklad av tre Schweizare. Efter en liten stund var jag uppe i rygg på dem och vi drog fram i 40 km/h på platten utmed sjön i ca en mil. Otroligt skönt och bra träning. Väl hemma i Bardolino igen stannade gps:en på 92 km så det blev en helt OK cykeldag trots det lugna tempot i början.

I går (tisdag) cyklade vi till byn Garda och sedan upp ca 150 höjdmeter i bergen. På vägen upp var det fri fart och det brände bra i låren. Uppe på platten rullade vi runt i makligt tempo, tog en fika och besökte en borg med fin utsikt ut över dalgången.

På vägen ner mot Bardolino igen bestämde jag mig för att avsluta dagen med lite backträning och tog en serpentin från Bardolino upp mot bergen tre gånger i bra tempo. Varje vända var ca 130 höjdmeter så det blev ca tio minuter tungt flåsande och brännande lår följt av fem minuters rull nerför och direkt på det igen. Totalt cyklade vi bara 39 km idag men det blev rätt bra med höjdmeter så det var ett klart godkänt träningspass.

Idag (onsdag) hoppas jag att det soliga vädret ska ge vind uppe i Torbole så nu beger jag mig strax dit för att förhoppningsvis få lite vindsurfing på eftermiddagen.

Inga kommentarer: