måndag, juli 11, 2011

Sista dagen

Man ska stötta det lokala alternativet.

Vi var alla ganska slutkörda idag och bestämde oss därför att köra ett pass efter lunch och ta det lugnt på förmiddagen trots att det blåste. Vi gick ut med 4.5/4.7 vid halv tre men tyvärr hade vinden droppat lite och det var ganska tunt drag med de segel vi valt. Det var dock tillräckligt för lite blandat guppande och planing och när jag åkte runt där på vattnet och svor lite för att vinden var klen kom jag på mig. Jag var på ett soligt, varmt ställe med boende 200 meter från surfstranden och körde 4.5. I Sverige hade man jublat över denna dag och jag valde att fortsätta på den linjen istället och njöt av de sista timmarna på vattnet i El Medano för denna gång.

Packning på terassen (efter en öl förstås). Cabezoklippan 
och surfstranden skymtar i bakgrunden mellan pelarna.

Inga kommentarer: