onsdag, juni 29, 2011

Premiären avklarad

Nu är vi på plats i El Medano och premiärsurfet är avklarat. Vi körde 5.0/5.3 i mysvindar så det blev en lagom start på resan. Det var också premiärturen på min nya Goya Quad 92. Första intrycket är riktigt bra, den extra volymen mot min RRD 82a känns perfekt, allt blir så mycket enklare och den svänger fortfarande riktigt bra. Ska man nämna något negativt så kändes den lite stampig i rakt fram segling ute på öppet vatten, det ska bli intressant och se hur den klarar mindre segel. Min plan är att köra den som enda bräda för 4.0-5.7 och jag tror inte det blir något problem på vågen men den kan nog kännas lite stor med 4.0 på choppigt vatten. En annan märkbar egenskap är att den inte är supersnabb och livlig upp i planing, den snarare glider upp i planing, väl där kändes den riktigt skön och kontrollerad och den tuggar höjd väldigt bra. Första intrycket är klart positivt och då tänker jag framför allt på hur den svänger, ser fram emot att köra lite mer avancerad vågridning på den, idag blev det ganska lite av den varan.

Inga kommentarer: