torsdag, juni 02, 2011

Inget att skriva hem om

Åkte först ut till Björkviks brygga men där var det ingen vind alls. En koll på vindmätaren på Dalarö (Schweizerbadet) visade att det blåste 6-8 m/s där så jag chansade och åkte dit trots att det blev några mil till... När jag kom fram var det tre vindsurfare ute men dom guppade mest omkring så jag passade på att äta lunch. Då friskade vinden i och jag riggade och stack ut. Blev förvånad över vindriktningen när jag kom ut, hamnade nästan nere på stranden i Schweizerbadet på första repan trots att jag tuggade höjd. Än mer förvånad blev jag när jag körde tillbaka och med nöd och näppe tog mig ovanför piren vid Askfatshamnen igen. När jag gippade där och åkte utåt igen så märkte jag att vinden hade vridit ganska mycket på denna korta tid och efter någon guppande vända till körde man nästan rakt ut från Schweizerbadet. Vinden fortsatte vrida fram och tillbaka och variera i styrka. Det blev någon planande vända innan det dog helt och jag fick guppa i noll vind in till hamnen igen. Det kom någon vindpust till men vid det här laget hade jag tröttnat på det hela och packade ihop och åkte ner till båten istället.

Inga kommentarer: