fredag, juli 10, 2009

Torö levererar i juli

Prognoserna pratade om SV-S 11-14 m/s och det borde ju räcka för att Torö ska fungera (för vindsurfing). Man kan dock aldrig vara säker med det stället men idag levererade det över förväntan. Jag kom ner ca 09:30 och möttes av bra vind på Stenstranden även om den var lite för mycket rakt på. Jag bestämde mig dock för att tugga lite sten och riggade 5.0 och stack ut.
Foto: "Nagelfar"
Pga den dåliga vinkeln var det väldigt svårt att göra något vettigt inne i brytet men det var överraskande stort måste jag säga. Lite längre ut var det uppåt tre meter som störst. Jag höll till utanför Stenstranden i ca en timme men sedan valde jag att köra ner till Kärringviken. Där var det fortsatt bra tryck i seglet och vinden ökade snarare än droppa som prognoserna sagt. När vinden vred ner lite mer mot syd började det rulla in små trevliga hoppvågor i viken och jag fick några fina luftfärder.

Efter över tre timmar på vattnet i tre omgångar var jag rejält slut och det var bara inse att denna surfdag var över även om vinden fortsatte trycka på. Med ett leende på läpparna rullade jag hemåt vid tretiden.

Inga kommentarer: