fredag, juli 31, 2009

Riktigt riktigt bra!

Jag anlände till Åsa vid elvatiden och möttes av en sydvästlig vind på ca 16-18 m/s. Jag hade min 4.0a i Stockholm så jag valde att sitta på stranden och vänta i lite över en timme innan jag riggade 4.5 och hoppade i vattnet. Jag körde ca en halvtimme på det inre revet och fick några fina vågor men det var lite väl mycket vind för 4.5.

Efter lite vila, mat och byte till en kortärmad dräkt som inte klämde åt så förbannat runt underarmarna stack jag ut igen vid halv tvåtiden. Nu hade vinden lättat lite och vridit upp lite mer mot väst. Detta gav riktigt fina förhållanden på det inre revet med ca 15 m/s och vågor på uppåt tre meter i de största setten. Jag hade mycket bättre ork nu och nötte på i nästan tre timmar innan jag valde att lägga ner vid halv fem. Jag är riktigt nöjd med dagen, både med förhållandena och min segling som jag tycker blir bättre och bättre i vågorna. Jag har dock mycket kvar att lära i att tighta till svängarna och jag undrar om jag inte delvis ska ta hjälp av nytt material i form av en bräda med lite tunnare akter till nästa år...

Kul att vi var ett gäng Stockholmssurfare på plats i Åsa även denna gång. Det var även några fotografer på stranden så jag hoppas att kunna uppdatera bloggen med lite länkar till bilder från dagen.

Inga kommentarer: