måndag, december 29, 2008

Vantan pa vind...

Ingen vind idag heller. Jag agnade formiddagen till att sta i ko pa banken for att betala var lagenhet. Det tog over en timme att bli klar dar... maken till omstandiga rutiner har jag inte varit med om. Men det kanske ar bra att det ar lite komplicerat att betala med kort har eftersom brottsligheten tydligen ar ganska hog.

Vi har agnat resten av dagen till att slappa i lagenheten. Om det klarnar upp ikvall ska vi rigga en braai (Sydafrikanska for barbequee/grillkvall) pa var altan. Det ar inte omojligt att vi korkar upp en flaska rott samt nagra ol heller. Faktum ar att jag tror grabbarna redan satt igang nere i lagenheten.

Prognoserna for de narmsta dagarna ser tyvarr lite knackiga ut, men vi har inte riktigt lart oss att tyda dem annu sa forhoppningsvis har jag fel och det blaser redan imorgon.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fredrik,
Vi har läst bloggen. Roligt att du skriver så vi vet att du har det bra. Här är det -7 grader och rimfrost.
Ebba bli en prinsessa på nyårsafton i sin nya klänning!
Gott nytt år! Kramar mamma och pappa

Zaggelito sa...

Medans du sitter där o väntar på vind så kan du fundera på om du ska köra Vasaloppet i vinter?

Tänkte kolla upp boende i Mora och jag undrar om jag ska räkna med dig???
KOm igen nu. Surfning är för strandraggare...skiåkning för män men hår på bröstet och i ansiktet.
/Z

Line sa...

Ciao Fiddesurf!
Låter som att ni har ett bra träningsläger vad gäller bira och god mat iallafall! :-) Håller tummarna för fint väder och bra vind imorgon på årets sista dag...
Kram L

Anonym sa...

Dåligt med rapportering för oss som "jobbar".

Jag tolkar det som om cape doctorn jobbar.

//Larry