tisdag, december 09, 2008

Uppgradering

I helgen hade Nike utförsäljning av kollektionsprover till mycket bra priser och jag åkte dit för att kolla vad som fanns att erbjuda. Jag snöade direkt in på golfklubbor eftersom jag funderat på att uppgradera dem ett tag nu. Till att börja med plockade jag på mig en driver och en fairway wood men sedan kom jag på att mina järnklubbor nog också gjort sitt. Några minuter senare stog jag i kassan med ett nytt järnset (hur det nu kan heta det när skaften är av grafit) och två träklubbor (som logisk nog är gjorda i metall och grafit). Tomten kom med julklapparna tidigt i år :-)


En mäktig driver måste jag säga. Namnet, Sumo2 känns också helt rätt.

2 kommentarer:

P sa...

Grafitskaft, tufft.

Tycker nog dom på LPGA touren i alla fall...

Zaggelito sa...

eftersom golf är en materialssport så kommer du med andra ord bli livsfarlig....