lördag, september 27, 2008

Det ordnade sig framåt kvällen [Surf]

Vid fyratiden behagade vinden att titta in vid Torö Stenstrand och jag riggade 6.8 och stack ut på freestyle waven. Det var bra drag direkt och efter ca en halvtimme var 6.8an rätt tung att hålla. Jag åkte in och riggade om till 5.7 och stack ut igen. Det var fortsatt bra drag, men inga direkta vågor att tala om. Vinkeln på vinden var dock fin, i stort sett ren sideshore, och det fanns ett och annat skvalp att hoppa på i alla fall.

Framåt halv sex hade jag riktigt bra drag i prylarna och valde att åka in och byta till vågisen. Kvällen avslutades med ca 30 minuter med 5.7 och vågbräda och det blev ett abrupt slut. På väg in, men långt från stranden (rakt utanför allmänningen) small det till i en gipp och jag gick på grund. Uppenbarligen finns det en stor sten där och med det låga vattnet så gick det som det gick.

Jag trodde dock att allt var OK och vattenstartade och stack ut igen. Efter ca 100 meter kom jag upp i planing men det kändes väldigt konstigt, det var som en lätt spinout som inte gick att häva. Jag stannade och kände på fenan och insåg att den var av och endast hängde i den bakre "pinnen". Som tur var hängde den kvar hela vägen in och jag kom iland kring kvart över sex. Då verkade vinden droppa igen så jag lade av och packade ihop för denna gång.

Och nu är det dags att scanna prognoserna igen för att se var man ska ta vägen imorgon...

Inga kommentarer: