måndag, september 05, 2011

Björkvik revancherar sig

Prognosen för idag såg lite bättre ut än igår med samma vindriktning (SO). Jag hade bilen packad på jobbet och möjlighet att smita lite tidigare. Under dagen såg det ut att blåsa men när jag gav mig iväg straxt efter fyra blev jag lite tveksam och på vägen ut till Björkvik såg det inte ut att blåsa särskilt mycket. Jag hade nästan ställt in mig på en bomkörning när jag svängde in på parkeringen men en blick ut på vattnet ändrade min åsikt.

Det blåste mer än igår och en kort stund funderade jag faktiskt på att rigga 5.7 men jag ville inte riskera att guppa omkring på vattnet idag igen så det fick bli 7.1 i alla fall. Vinden låg rakt på land idag igen så första vändan ut fick man guppa och tugga höjd men efter det var det i stort sett 100% planing i en timme och fyrtiofem minuter tills mörkret började komma vid halv åtta. Det var perfekt drag i 7.1 hela tiden och jag körde långa repor till sjömärket ute i farleden i väster och in mot viken öster om Björkviks brygga. Tyvärr hade jag inte med mig gps:en idag, det hade definitivt blivit pers på sjömilen i alla fall.

Otroligt skönt att få en after work surf med fullt tryck och fantastiskt att det fortfarande är så varmt, både i vattnet och i luften. 3/2 kortärmad dräkt och låga sommarskor eller inga skor alls funkar fortfarande.

Inga kommentarer: