onsdag, september 07, 2011

Äntligen fick vågbrädan luftas igen!

Sydlig vind på 12 m/s idag på morgonen enligt prognosen och jag hade en förmiddag utan möten på jobbet. Som upplagt för ett morgonsurf och förskjuten arbetsdag med andra ord. Jag rullade hemifrån straxt efter klockan sex imorse och svängde in på en redan ganska full parkering på Torö 07:15. Vinden låg nära på rak syd och Stenstranden kändes inte som ett alternativ utan jag bar ner 4.5, 5.0 och Goya Quad 92an till Kärringviken istället. 

Efter att ha kollat vilka segel som redan var ute på vattnet bestämde jag mig för 4.5 och 07:45 hoppade jag i vattnet. Det var bra drag i 4.5, nästan väl bra ibland men det var ändå rätt segelval för mig idag. Vågorna var ungefär som vanligt i Kärringviken vid denna vindstyrka, dvs lite random OK ramper att hoppa på ute i sundet och små slöa vågor som vred in i viken. Det räckte gott för lite små skutt och halvdana försök till vågridning, inte så lätt med de klena vågorna och ganska dåliga vinkeln men ändå väldigt kul. 

Jag klämde ur det mesta av detta morgonsurf och körde i stort sett oavbrutet i två timmar till 09:45 när det började bli dags att packa ihop och bege sig till jobbet. Kl. 11:30 satt jag på kontoret med ett leende på läpparna och kände mig jäkligt nöjd med att ha lyckats klämma in ett Torösurf innan jobbet en vardag. Det har inte hänt många gånger.

Inga kommentarer: