tisdag, augusti 24, 2010

Logiken i val av fritidsintresse saknas...

Bergsklättrare i Danmark, skridskoåkare i Sahara, beachvolleyspelare på Grönland... dom har det värre, men snäppet efter kommer nog vindsurfare med vågintresse i Stockholm.

In tidigt på jobbet, stressa sig igenom dagen och nästan hinna med det man ska för att kunna komma iväg till Torö och den förväntade vinden och vågorna. Jag kom dit halv sex och då var det inte mycket vind att hurra för. Någon tapper vindsurfare kämpade med storbräda på Stenstranden men det var för lite vind. Vågsurfare fanns det dock gott om och dom såg ut att ha det ganska bra. Jag riggade i alla fall 5.7 och tryckte dit min Guerilla 86 i botten och satte mig och väntade. Var på väg att ge upp utan att ha blött ner grejjorna vid halv åtta men då ökade vinden lite och ett gäng förväntansfulla pojkar gav sig ut på vattnet. Nu räckte vinden för att guppa och till och med plana lite och jag fick en våg med någon sväng innan vinden la sig igen och solen tippade ner bakom horisonten.

Torö ger och tar säger vi ibland, i så fall har vi sparat det mesta av givandet till nästa gång.

Inga kommentarer: