måndag, augusti 16, 2010

Lite bättre idag

Besviken på gårdagens surf?!? på Gålö åkte jag dit idag igen med hopp om lite bättre vindar. Det hade troligen blåst lite mer på dagen men när jag kom dit vid fyratiden var det ganska dåligt. Stack ut med RRD 109 liters och Simmer 7.1 och körde ca 1,5 timmar mestadels guppande och lite planing... Not my idea of fun. Jag åkte in till stranden, gick upp till bilen och åt och drack lite och var nära att lägga av här. Men när jag kom ner till stranden igen började det blåsa lite mer och jag gick ut igen. Nu var det klart bättre, fortfarande byigt och på gränsen ibland men det blev i alla fall 1,5 timmar till på vattnet, nu mestadels med planing. Vid halv åtta gav jag upp och packade ihop i den mojnande vinden.

Jag hade med mig GPSen idag igen och nu loggade jag 25,8 knop i maxfart och 22,95 i average vilket är det speedarna mäter (snittet av de fem bästa 10 sekunders etapperna). Den loggade sessionen finns på gps-speedsurfing.com

Inga kommentarer: