onsdag, september 12, 2018

Sen säsongspremiär


Vindprognoserna lovade stark västlig vind hela onsdagen, det fanns en lucka på eftermiddagen i jobbkalendern och en snäll mormor kunde ta dagishämtningen. Alla förutsättningar fanns alltså för att till slut få göra säsongspremiär på vindsurfingbrädan.

Jag kom ner till Torö Stenstrand strax efter fyra och visst var det både vind och vågor. Folk körde allt från 3.8 till 4.7 och 4.2 verkade vara den dominerande storleken, vilket gjorde mitt val att rigga 4.5 ganska lätt.

Den västliga vinden gjorde launchen från stenstranden hyfsat odramatisk. Ute på vattnet var det lite byigt men perfekt vind för min 4.5:a. Jag kände mig dock av förklarliga skäl lite ringrostig och spenderade därför en stund utanför brytet för att få koll på grejjorna. Det kändes rätt OK men när jag försökte ge mig in bland vågorna hade jag lite svårt att hitta rätt. Jag kan inte direkt skryta med några vågridningar trots att det var ganska bra size på vågorna ibland, men jag är ändå väldigt nöjd med 1,5 timmes vindsurfing på Torö Stenstrand. Nu börjar vindsurfingsäsongen!


Inga kommentarer: