lördag, oktober 08, 2011

Tjurruset 2011 avklarat!

Tjurruset 2011 gick på en riktigt tuff bana på norra Djurgården med start på Östermalms IP. Jag började loppet i ganska högt tempo, ca 4:35/km till straxt efter 2 km då det kom ett tungt parti med diken och kärr. Efter det var det tuffa partier i stort sett hela tiden och farten gick ner. Man sprang/vadade ca 200 meter i havet, sprang genom flera små kärr, uppför hoppbacken vid Fiskartorpet som var riktigt lerig, jag var rädd för att halka ner hela vägen upp (kröp i stort sett). Vid ca 7 km kom ett riktigt tufft kärr som varade nästan en kilometer. Flera gånger fastnade man helt med benet i leran och ett parti kröp/simmade jag i geggan. Sen kom ett litet men djupt dike till och efter det var det järnet i mål. Helt klart det tuffaste/blötaste/lerigaste Tjurruset hittills. Den officiella tiden blev 1:09:53 vilket jag först var lite besviken över men det gav en 848e plats av 2851 som gick i mål så det är jag nöjd med. Mitt mål att komma under timmen var omöjligt, det var bara upp till ca plats 160 som lyckades med det.

Inga kommentarer: