lördag, november 15, 2008

Kontrasternas dag

Dagen började med en mindre besvikelse när jag anlände till Torö vid elvatiden och ingen var ute på vattnet. Det var fin vinkel på vinden (typ VSV) men den var alldeles för svag. De flesta såg rätt uppgivna ut, men en och annan hade teorier om ökande vind på eftermiddagen. Allra mest optimistisk var doktorn som lovade vind klockan ett. Jag riggade 5.7 och såg till att både stora och lilla brädan var redo med fenor påskruvade.

Och mycket riktigt, vid ettiden började vinden öka och jag stack ut med stora brädan. Det var helt OK förhållanden med sidvind och vågor kring metern. Efter hand ökade både vinden och storleken på vågorna och efter ca en timmes surf stack jag upp och bytte till lilla brädan. Eftersom solnedgången inte var för många timmar bort var det bara att hoppa i direkt igen.

Avslutningen på denna dag blev helt fantastisk med full sula och mer därtill i 5.7 och riktigt fina vågor. Hade jag haft mer tid på mig hade jag riggat 5.0. Vindriktningen var nog i stort sett rak väst på slutet vilket också är optimalt. Det var många leenden på stranden när vi packade ihop i skymningen. Vilken superavslutning på denna säsong. Eller kommer det mer...?

På hemvägen bjöd L med mig till ett cocktailparty så nu ska jag hoppa in i duschen och sedan dra på mig kostymen. Lite kontrast mot dagen och jag hoppas att jag inte däckar efter första glaset. Jag känner mig rätt sliten just nu...

Inga kommentarer: